ليبل شيشه اي پشت چسب دار

ليبل شيشه اي پشت چسب دار لیبل و برچسب شیشه ای یکی از پرمصرف ترین پشت چسبدار ها پس از لیبل کاغذی می باشد. مجموعه شبکه چاپ با توجه به تخصص و دارا بودن تجهیزات در زمینه چاپ ليبل شيشه اي پشت چسب دار و بر چسب های شفاف به اصطلاح ترانسپارنت به صورت شیت و چاپ 1 رنگ تا 5 رنگ + رنگ سفید به صورت افست و چاپ PVC آماده ارائه خدمات چاپ و طراحی به کارخانه ها ، شرکت ها و صنایع تولیدی می باشد .

ليبل شيشه اي پشت چسب دار

تیغ زنی با قالب و برش خاص از ابعاد 1 سانتی متر تا 100 سانتی متر ، به صورت دایره ای ، بیضی ، مستطیل و مثلث اشکال خاص از دیگر امکانات ما می باشد ، این مجموعه نماینده فروش برند های معتبر لیبل های پی وی سی و شیشه ای در ایران می باشد ، از موارد مورد استفاده این لیبل شامل : انواع بطری شیشه ای و ظروف شفاف ، اجسام شفاف با قابلیت دید دو طرفه ، شیشه خودرو ، برچسب گارانتی ، محصولات غذایی ، شیشه مغازه ، پلمپ و غیره … می باشد .

ليبل شيشه اي پشت چسب دار
ليبل شيشه اي پشت چسب دار

رول ليبل پشت چسب دار

چاپ لیبل شیشه ای یکی از بهترین روش های برای معرفی محصول بدون تداخل در دیدن داخل محصول با رنگ های جذاب می باشد ، از دیگر ویژگی دیگر آن مقاوم در برابر آب و رطوبت و چسبندگی بالا آن می باشد . ليبل شيشه اي پشت چسب دار طی آمار فروش 10 ساله شبکه چاپ بیشترین آمار تولید لیبل شیشه ای گرد ، دایره ای ، ناخوانا ، مات ، براق ، دو رو بوده است .

انواع چاپ لیبل شیشه ای

در قسمت راهنمای خرید لیبل شیشه ای ذکر شد که بسته به تیراژ سفارش و به خاطر مقرون به صرفه بودن،و بعد از اینکه متراژ سفارش خود را حساب کردیم،یکی از روش مناسب چاپ را انتخاب نماییم،هر کدام از این لیبل ها به روش های زیر چاپ می شوند:

1- چاپ افست رول
2- چاپ افست شیت
3- چاپ دیجیتال لیبل شیشه ای
4- چاپ سیلک
5- چاپ اکوسالونت
6- چاپ یو وی
7- چاپ با دستگاه لیبل پرینتر
8- چاپ طلاکوب
9- چاپ فلت بد

چاپ سیلک

چاپ سیلک معمولا برای تیراژهای معمولی تک رنگ و یا دو رنگ مجزا می باشد.در چاپ سیلک محدودیت رنگ وجود دارد و نمی توان تصویر رنگی چاپ نمود.اما مزیت چاپ سیلک این است که جرم زیادی از رنگ روی لیبل شیشه ای قرار می گیرد. ليبل شيشه اي پشت چسب دار همچنین می توان از رنگ سفید در چاپ سیلک لیبل شیشه ای استفاده نمود.

چاپ افست

چاپ افست رول برچسب شیشه ای معمولا برای تیراژهای بسیار بالا می باشد،مثلا لیبل های روی بطری محصولات بطری آب معدنی، انواع نوشیدنی و لیبل شامپوها. ليبل شيشه اي پشت چسب دار چاپ افست شیت معمولا برای تیراژهای نسبتا بالا می باشد.

چاپ دیجیتال لیبل شیشه ای

چاپ دیجیتال شامل انواع زیر می باشد:چاپ با دستگاه دیجیتال، اکوسالونت، فلت بد، و یو وی که برای متراژهای زیر 100 متر مربع و تعداد کم می باشداز روش چاپ دیجیتال استفاده می شود. ليبل شيشه اي پشت چسب دار البته متراژهای زیر 100 متر مربع را با چاپ افست هم می شود انجام داد اما مقرون به صرفه نیست.به عنوان مثال چاپ لیبل سایز 5 * 5 سانت تعداد 1000 عدد با روش افست مقرون به صرفه نیست.

خرید لیبل شیشه ای خام

لیبل شیشه ای خام به دو صورت تولید می شوند:

1- لیبل شیشه ای رول
2- لیبل شیشه ای شیت
لیبل های رول در عرض های 90، 107، 127 و 152 سانت در بازار ایران موجود می باشد.

عرض 90 سانت در بازار کم می باشد.رول های خام را می توان با دستگاه رول بر به سایز های دلخواه برش داد.برچسب شیشه ای پشت چسب دار شیت هم در دو سایز 50 * 70 سانت و 100 * 70 سانت موجود می باشد.لیبل های شیت را هم می شود به سایز دلخواه برش داد.

لیبل شیشه ای چیست ؟

لیبل شیشه ای یا لیبل شفاف (transparent ) برچسبی است ضد آب از جنس نایلون که بر روی هر ناحیه ای که چسبانده شود پس زمینه (background) خود را نشان می دهد. ليبل شيشه اي پشت چسب دار این لیبل برای مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که شما بخواهید پس زمینه کار نمایان شود. از پر کاربرد ترین مدل این لیبل میتوان به مدل چاپ معکوس اشاره کرد، مثل لیبل عوارض خودرو و برچسب پارکینگ ماشین که از داخل چسبانده و از بیرون خوانده می شود.

مارک و برند استیکر شیشه ای

1- اوراکال آلمان

2- کنتاکت کره

3- اورافول تایوان

4- یونیک چین

5- بدون نام

موارد استفاده لیبل شیشه ای

لیبل شیشه ای برای نمایش اطلاعات محصول و یا معرفی برند مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. محصولات تولیدی گارگاه ها و شرکت ها
  2. لیبل پارکینگ خودرو و ماشین
  3. محصولات آرایشی و بهداشتی
  4. پلمپ درب جعبه محصول
  5. لیبل شیشه عسل
  6. روی انواع نوشیدنی
  7. جعبه هدیه

بیشترین مصرف در بخش خودرو می باشد و اصولاً روی شیشه خودرو استفاده می‌شود. ليبل شيشه اي پشت چسب دار البته در شرکتهای ساخت شیشه و یا کارت ضمانت محصولات الکترونیکی هم استفاده دارد.

چاپ لیبل شیشه ای

لیبل شیشه ای یا همان لیبل پی وی سی شفاف مانند لیبل PVC سفید روی پی وی سی ضد آب، مقاوم و قابل شستشو چاپ می شود که از نظر ماندگاری و مقاومت بسیار با کیفیت تر از لیبل های کاغذی است. ليبل شيشه اي پشت چسب دار استفاده از پی وی سی شفاف در این لیبل باعث می شود که لیبل شما در نقاطی که چاپ انجام نمی شود کاملا شیشه ای باشد و پشت آن دیده شود.

چاپ لیبل pvc

چاپ لیبل pvc با برش های ساده، دایره و انواع برش های خاص و دلخواه شما قابل ارائه است. لیبل های پی وی سی در اشکال خاص و دایره ای تنها با برش نیم تیغ ارائه می شود و هزینه نهایی با محاسبه نرخ برش می باشد. ليبل شيشه اي پشت چسب دار و در اشکال مستطیل و مربع علاوه بر برش نیم تیغ بصورت برش مستقیم در ابعاد بالاتر از 4*4 با قیمت بسیار مناسبی عرضه می گردد.

برش مستقیم

این برش فقط مناسب اشکال مربع و مستطیل است و تنها در ابعاد بالای 4 سانتی متر انجام می شود. در این شیوه هر دو لایه لیبل برش می خورد و لیبل ها کاملا از یکدیگر جدا می شوند. ليبل شيشه اي پشت چسب دار این شیوه برش قیمت مناسب تری نسبت به برش نیم تیغ دارد.

برش نیم تیغ

در این نوع برش از دستگاه کاتر پلاتر (بسیار دقیق) استفاده می شود که بوسیله آن تنها لایه رویی لیبل شما برش می خورد و جداسازی لیبل ها بسیار آسان تر می شود. ليبل شيشه اي پشت چسب دار دقت برش نیم تیغ بسیار بالاست و می توان تقریبا هر شکل و سایزی را با آن برش داد.

مشخصات لیبل پشت چسب دار

برخلاف گذشته که لیبل ها تنها عهده دار تعیین تاریخ تولید و انقضای محصول بودند، امروزه از آن ها جهت افزایش توجه مشتری استفاده می شود. ليبل شيشه اي پشت چسب دار پرواصح است که برای معرفی یک محصول و همچنین معرفی یک برند تجاری، به لیبل احتیاج خواهید داشت.

الصاق چسب

این پوشش بدون اینکه نیاز به الصاق چسب، ليبل شيشه اي پشت چسب دار گیره و یا سنجاق داشته باشد، سطح رویی محصول را پوشانده و ظاهری خاص و جذاب به آن می بخشد. بر روی این برچسب ها مشخصاتی همچون ساختار محصول، مواد اولیه به کار رفته در آن، دستورالعمل استفاده از محصول و … درج می شود.

لیبل پشت چسب دار

لیبل پشت چسب دار به برچسب ظریفی که بر روی بدنه محصول چسبانده می شود و به معرفی ویژگی های محصول می پردازد، گفته می شود. تقریباً تمام محصولات غذایی و یا بهداشتی مورد مصرف ما، دارای یک لیبل و برچسب معرفی کننده هستند. ليبل شيشه اي پشت چسب دار نقش برجسته لیبل ها در گسترش بازار فروش، موجب ایجاد تنوع بی نظیری در طرح و نقش لیبل ها شده است.

انواع لیبل پشت چسب دار

نقش موثر لیبل در جذب مشتری موجب ایجاد طیف گسترده ای از لیبل ها با مشخصات و ویژگی های مختلف شده است. ليبل شيشه اي پشت چسب دار امروزه لیبل ها در انواع کاغذی، پی وی سی، متالایز، شیشه ای خرد شونده شبرنگی و لیبل طلاکوب طراحی و تولید می شوند.

لیبل پشت چسب دار کاغذی

یکی از پرمصرف ترین نوع لیبل، لیبل های کاغذی هستند. این دسته از لیبل ها به جهت کاربرد بیشتر و همچنین قیمت مناسب تر بسیار پرمصرف گشته اند. ليبل شيشه اي پشت چسب دار در ساخت این نوع لیبل ها از رنگ، سایز و گراماژ های کاغذی مختلف استفاده می شود.

لیبل کاغذی

این دسته از لیبل ها در اثر تماس با رطوبت، حرارت و مواد شیمیایی، کارکرد مطلوب خود را از دست می دهد. از مقاومت بسیار کم لیبل های کاغذی در برابر شرایط محیطی موجب شده تا از آن ها در بسته بندی های سبک با ماندگاری کم استفاده شود. ليبل شيشه اي پشت چسب دار برچسب پشت چسب دار کاغذی در انواع مختلف گلاسه، نیمه گلاسه و آرت و همچنین در دو مدل کم چسب (آکرونال) و یا پر چسب (هات ملت) ساخته می شود.

لیبل پی وی سی

دسته دیگری از لیبل ها، با عنوان لیبل پشت چسب دار پی وی سی و با نام های PP، PE، PET و PVC شناخته می شوند. استفاده از این نوع لیبل در بسته بندی مواد دارویی، ليبل شيشه اي پشت چسب دار لوازم غذایی و همچنین صنایعی همچون خودروسازی رایج است.

پلی پروپلین

این نوع لیبل از ماده اولیه پلی پروپلین ساخته می شود. پلاستیک و یا همان پلی پروپلین به کار رفته در این لیبل، مقاومت بالایی در برابر کشش، پارگی، حرارت و تماس با مواد شیمیایی دارد. ليبل شيشه اي پشت چسب دار همچنین از قابلیت کشسانی بالایی برخوردار بوده و دمای شدید تا 80 درجه سانتی گراد را تحمل می کند.

لیبل متالایز

مقاوم ترین نوع لیبل ها که از آلیاژ آلومنیوم ساخته می شود، ليبل شيشه اي پشت چسب دار لیبل پشت چسب دار متالایز نام دارند. مقاومت بالای این لیبل در برابر خراش، ضربه و مواد شوینده منجر به کاربرد آنان در طیف وسیعی از صنایع همچون لوازم خانگی، قطعات الکتریکی، صنایع خودرویی و بسته بندی برخی محصولات شده است.

ليبل پشت چسب دار چيست

هر یک از این لیبل ها ویژگی مربوط به خود را داشته و قابلیت های خاصی از خود نشان می دهد. ليبل شيشه اي پشت چسب دار تنها وجه مشترک آنان این است که هیچ یک برای فعال شدن نیاز به گرما یا مایعات ندارند و تنها با فشار اندکی بر روی بدنه محصول می چسبند.

لیبل شیشه ای (ترانسپرنت)

لیبل های شیشه ای با عناوینی همچون برچشب شیشه ای، لیبل شفاف و یا ترانسپرنت شناخته می شوند. همانطور که از نامشان پیداست، این دسته از لیبل ها کاملاً شفاف و بی رنگ بوده و موجب انعکاس تصویر از هر دو طرف می شوند. ليبل شيشه اي پشت چسب دار خواص دیگری همچون خاصیت ضد آب، مقاومت در برابر کشیدگی و رطوبت، منجر به استفاده گسترده از این نوع لیبل شده است.

لیبل شیشه ای (ترانسپرنت)
لیبل شیشه ای (ترانسپرنت)

کاغذ ليبل پشت چسب دار

قابلیت چسبندگی بالا بر روی سطوح شیشه ای، پلی اتیلنی و یا پلاستیکی و قابلیت چاپ پذیری بالا از دیگر مشخصات این محصول است. ليبل شيشه اي پشت چسب دار مجموع این ویژگی های شاخص و کاربردی لیبل های پشت چسب دار شیشه ای را به یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین برچسب های موجود در بازار تبدیل کرده است.

فواید استفاده از لیبل پشت چسب دار

همانطور که گفت شده لیبل ها عهده دار معرفی یک محصول و مشخصات آن به طور کامل و دقیق هستند. اما این تنها کارکرد لیبل ها نیست. ليبل شيشه اي پشت چسب دار اساساً تولیدکنندگان از لیبل ها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای فروش بیشتر استفاده می کنند.

کاغذ پشت چسب دار ضد آب

در این مدت کوتاه تنها عاملی که منجر به جذب مشتری و ترغیب او به خرید محصول می شود، بسته بندی محصول و لیبل درج شده بر روی آن است. ليبل شيشه اي پشت چسب دار هرچقدر این بخش از محصول جذاب تر، خاص تر و در عین حال گویاتر باشد، مشتری به خرید آن اشتیاق بیشتری نشان می دهد.

مهم ترین دلیل برای استفاده از یک لیبل پشت چسب دار

  • لیبل های پشت چسب دار کارکرد ساده ای دارند و بدون نیاز به تجهیزات خاص بر روی بدنه محصول نصب می شوند.
  • قابلیت چاپ پذیری دارند و می توانند طرح و لوگوی تجاری شما را به بهترین نحو ممکن نمایش دهند.
  • از ماندگاری بالایی برخوردار بوده و برخی از آنان قابلیت بازیافت و استفاده مجدد دارند.
  • در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید شده و برای هر نوع کسب و کاری مناسب هستند.
  • در مقایسه با تگ ها و سایر برچسب ها مقرون به صرفه اند.
  • با قرارگیری در شرایط محیطی نامناسب، کارکرد خود را از دست نمی دهند و از بدنه محصول جدا نمی شوند.

برچسب شیشه ای انواع مختلفی دارد :

  1. لیبل شیشه ای مات
  2. لیبل شیشه ای سفید
  3. طراحی و چاپ لیبل شیشه ای

انواع مختلف خدمات چاپ کدامند؟

امروزه برای چاپ لیبل شیشه ای پشت چسب دار خدمات چاپ مناسبی ارائه می‌شود.

از این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • قابلیت چاپ بر روی اشکال مختلف هندسی و سایر اشکال سفارشی شما
  • برچسب‌های شیشه ای در پنج رنگ قابلیت چاپ دارند.
  • کشیدن انواع روکش‌ها روی برچسب‌های شیشه ای مانند سلفون مات و براق
  • چاپ روی برچسب‌های شیشه ای در اندازه‌های سفارش شده توسط مشتری
  • چاپ لیبل شیشه ای با برش‌های مختلف
  • چاپ روی انواع مختلف لیبل شیشه ای مانند لیبل شیشه ای سفید و لیبل شیشه ای مات در رنگ‌ها و اندازه‌های متفاوت
  • خدماتی چون طلاکوب نمودن، نقره کوب نمودن در اشکال مختلف

برچسب و لیبل ترنسپرنت شیشه ای

لیبل و برچسب شیشه ای یا به اصطلاح ترنسپرنت یکی از پرطرفدارترین انواع لیبل می باشد ، اين لیبل ها بي رنگ بوده و از هر دو طرف، نوشته هاي چاپ روي آن مشخص است ليبل شيشه اي پشت چسب دار . اينگونه لیبل ها بيشتر در خودرو سازی، تولید کنندها و کارت های گارانتی و پلمپ درب جعبه و بسته بندی آرایشی بهداشتی و صنایع ساختمانی ، انواع بطری ها ، علائم و مصارف تبلیغاتی استفاده می شوند

برچسب و لیبل ترنسپرنت شیشه ای
برچسب و لیبل ترنسپرنت شیشه ای

روکش یووی

این نوع لیبل با روکش یووی خاصیت ضد آب و مقاومت برابر خش به خود می گیرد و تا 5 رنگ چاپ می شود . لیبل شیشه ای به 2 صورت چاپ و تولید می شود روش افست که به صورت بیس خورده می باشد که کمی مات می شود ، روش دوم افست مستقیم بدون بیس که شفافیت بیشتری دارد ليبل شيشه اي پشت چسب دار . لیبل شیشه ای قابلیت چاپ طلایی و طلاکوب همچنین چاپ سفید را دارا می باشد.

ویژگی ها

  1. داشتن خاصیت پلاستیکی و کششی
  2. چسبندگی و مقاومت بالا
  3. قابلیت دید دو طرفه
  4. چاپ با رنگ ها و سایز های مختلف

لیبل پشت چسب دار چیست؟

چاپ لیبل پشت چسب دار یا همان برچسب کاغذی برای چسباندن بر روی محصولات، بطری ها و بسته بندی ها استفاده می‌شود. این برچسب به منظور معرفی برند و ارائه توضیحات کلی درباره محصول استفاده می‌شود. یک پوسته زرد رنگ در زیر این نوع لیبل وجود دارد که با کندن آن، لیبل آماده استفاده می‌شود. ليبل شيشه اي پشت چسب دار چاپ لیبل پشت چسب دار با بیش از 10 متریال متفاوت و در شکل های مختلف دایره ای، مستطیلی و غیره امکان پذیر است.

لیبل های خاص

منظور از لیبل خاص در واقع انجام اقدامات سفارشی روی انواع لیبل است. ليبل شيشه اي پشت چسب دار استفاده از روکش خاص، چاپ لیبل به صورت طلاکوب، برش خاص، سلفون براق یا مات و غیره از انواع خدماتی هستند که باعث می‌شود یک لیبل در دسته لیبل خاص قرار بگیرد.

لیبل شبرنگ

لیبل شبرنگ طرفداران بسیار زیادی دارد. مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت و خط و خش، قدرت چسبندگی بالا، مقاوم در برابر رطوبت، انعکاس کننده نور در شب و غیره از ویژگی های این نوع لیبل است. ليبل شيشه اي پشت چسب دار در مکان هایی که قدرت چسبندگی برای شما اهمیت زیادی دارد؛ چاپ لیبل پشت چسب دار بسیار توصیه می‌شود.

لیبل متال, برچسب متال ( متالایز ) ( Silver Pet Matte Label )

لیبل متال (Silver Pet Matte Label) مقاوم ترین برچسب ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم است که در انواع و سایز های مختلف به سفارش مشتریان تولید می شود. ليبل شيشه اي پشت چسب دار لیبل متال دارای ویژگی های منحصر به فرد و بارز بوده که سبب تمایز این نوع لیبل از سایر لیبل ها شده است. جهت چاپ بر روی لیبل متال انواع کد ریبون های رزین و سوپر رزین پیشنهاد می شود.

لیبل شیشه ای خام

لیبل شیشه ای خام به صورت رولی و شیت در بازار یافت می‌شود. نوع شیت آن به سفارش مشتری و با توجه به موارد استفاده در اشکال مختلف چاپ و تولید می‌شود. ليبل شيشه اي پشت چسب دار نوع رولی آن در ابعاد و سایزهای استاندارد و مختلفی در بازار وجود دارد و مشتری بسته به نیاز خود می‌تواند از بین آنها انتخاب مناسب خود را داشته باشد.

مزایا و معایب چاپ دیجیتال نسبت به چاپ اُفست؟

در چاپ دیجیتال، تحویل فوری بوده و در کوتاهترین زمان نسبت به چاپ افست انجام می گردد. (مناسب برای افرادی که در کوتاهترین زمان به دلیل نمایشگاه، همایش و یا جلسه خاصی نیاز به یک محصول چاپی دارند.)
در چاپ دیجیتال، چاپ لیبل شیشه ای در هر تعداد حتی تعداد کم نیز امکان پذیر است اما در چاپ اُفست حداقل تعداد برای چاپ 500 یا 1000 عدد می باشد. (مناسب برای اشخاصی که مایل به چاپ در تعداد کم می باشند.)
تنوع جنس در چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست کمتر می باشد.
هزینه چاپ دیجیتال بیشتر از چاپ افست می باشد.
کیفیت چاپ دیجیتال نیز کمی کمتر از چاپ افست است.

چاپ برچسب A4

چنانچه در نظر دارید تا از خدمات چاپ لیبل شیشه ای استفاده کنید هنگام طراحی موارد زیر را رعایت کنید:

ليبل شيشه اي پشت چسب دار طراحی باید در سایز کاغذ A4 یعنی ۲۱۰ میلی‌متر عرض و ۲۹۷ میلی‌متر ارتفاع باشد. شما می‌توانید به هر تعداد دلخواه لوگو و عکس و … بر روی این کاغذ قرار دهید.کیفیت عکس های ارائه شده جهت چاپ باید کیفیت مورد نیاز جهت چاپ دیجیتال یعنی ۳۰۰DPI باشد.

لیبل شیشه ای و جذابیت بصری

برچسب های شیشه ای می توانند جلوه ای مدرن به محصولات شما بدهند ، این روش دیگری برای ایجاد جذابیت بصری و در نهایت فروش کالا است. مصرف کنندگان چیزهایی را دوست دارند که جدید و تازه به نظر می رسند ، ليبل شيشه اي پشت چسب دار بنابراین یک ظاهر تمیز و مدرن، می تواند فروش بسیار خوبی را به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Button